close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מכינים את גינת הגג לקיץ

מערכת שורשכ ניסן, תשפב21/04/2022

לצד הסוגים השונים של הצמחים והשתילות שנוכל להעניק לגינה המתחדשת שלנו, נוכל גם לבחור עיצוב מדויק וססגוני עבורה

תגיות:
מכינים את גינת הגג לקיץ
הקיץ מתקרב בצעדי ענק ומביא עימו גם פריחה במרבית הגנים והעצים השונים, כך ניתן לצפות בכל גינה ופארק בעצים המתחדשים והפרחים הפורחים בשנית במלוא הדרם ויופיים. אבל חלום של גינה מלבלבת הוא לא רחוק, בטח לא לחלק לא קטן מהאוכלוסייה המחזיק ברשותו גם בגג אשר יכול להפוך לגינה המושלמת לקיץ הקרוב ולכל עונה.
גינות על הגג הופכות להרבה יותר פופולריות משהיו בעבר, וזאת לא רק הודות לטרנד הצמחים והשתילים אשר תופס חלק בעוד ועוד מרפסות וגינות פרטיות, אלא בעיקר כי הגג שלנו יכול לשמש למספר רב של שימושים ובראשם כמובן גינת
גג מעולה!

למה גינה פרטית בגג ומה חשוב לדעת?
עיצוב גינת גג יכול להפוך בקלות לאזור הכי מרענן בבית, על כן עיצובים שונים יכולים גם להעניק אווירה שונה החל מאווירה כפרית ונעימה ועד לשתילה של עצים שישמשו גם למכסה מהשמש. יתרון נוסף ומעולה בהפיכת הגג לגינה, הוא כמובן מנעד של צמחים אותם נוכל לשתול החל מצמחי תבלין, פירות, ירקות ואפילו עצים. אך בעיצוב שכזה מומלץ לשמור על הדגשים הבאים:

זמן השתילה
את המומנט המדויק לשתילת של צמחים אפשר לנצל דווקא עם בואו של האביב, שכן ישנם שורה של צמחים ופרחים שונים המושלמים לזמן זה ויכולים לשנות את מראה הגינה בצורה מהירה. מבין הצמחים והעשבים המעולים לשתילה בתקופה זו נמנים הפיטניה הריחנית הפורחת בזמן הקיץ, עץ לגרסטרימה הנחשב לדי פופולרי בישראל ובעל מנעד רחב של צבעים.

כיווני אוויר ושמש
כיווני האוויר בארץ מעניקים כמות שמש וצל שונים אשר יכולים להשפיע על גידולם של הצמחים החל מחשיפה ישירה אל האור ועד לחשיפה ממושכת. כאשר אנו עוסקים בגג בכיוון הדרומי חשוב לזכור כי צדדים אלו ''נהנים'' מחשיפה ישירה וממושכת של השמש במרבית שעות היממה. מהצד הצפוני לעומת זאת, השמש אינה ישירה ומעניקה אור נעים ולא מסנוור. כיוון מערב הנחשב לכיוון השקיעה מעניק אור ישיר בשעות אחר הצהריים ואילו כיוון מזרח יעניק חושך מוחלט לקראת הערב ואור השמש יהיה ישיר משעות הבוקר והצהרים.

חשוב לזכור כי בשתילה של פרחים/עצים/שיחי תבלין יש משמעות גדולה גם לזמן השתילה שלהם והפריחה, כמו הצמחים שהזכרנו מעל וכמובן לאופי החשיפה שלהם לשמש ולכיווני האוויר. לכן בעיצוב גינת גג חשוב לתת לדגשים אלו מקום רב על מנת להפיק את המירב מהצמחים שלנו בגג.

איך נעצב את גינת הגג?
לצד הסוגים השונים של הצמחים והשתילות שנוכל להעניק לגינה המתחדשת שלנו, נוכל גם לבחור עיצוב מדויק וססגוני עבורה. אחד מהעיצובים הפופולריים בתקופה האחרונה אלו קירות ירוקים המתבססים בעיקרם על טחב מיוחד עליו צומחים מגוון שתילים ופרחים והוא יכול להגיע בצבעים שונים. אך חשוב לזכור כי הטחב רגיש לשמש, ולצד עיצוב זה ישנם לא מעט גינות המשלבות מזרקות או בורות אש.

עיצובים אלו מעניקים לגינת הגג שלנו צורה חדשה לגמרי, בין אם בישיבה משותפת או בסוגים שונים של מזרקות ומפלים המביאים לרגיעה ושלווה אל האזור הירוק שלנו. אל כל העיצובים הללו ניתן להוסיף גם שילובים שונים של עצי דק, החל מפרגולות עם שיחים מטפסים ועד לכדים המשתלבים מצוין בפריחה או ככלי נוי ברחבי הגינה.

כמובן שכל אלו יכולים להשתנות גם בהתאם לצמחים ולגודלו של הגג, שכן שימוש בתאורה שונה יכול להעניק לנו גם מנעד רחב של עיצוב גם בשעות בין ערביים החל מתאורה נקודתית ועד לשילובם של צבעים שונים של תאורה.

בחירת אנשי מקצוע
ומעל לגינת הגג אמון איש מקצוע מיומן שידע לא רק לשלב בין תאורה וכדים, אלא לספק מענה מקצועי ואדיב ובעל התמחות בבנייה של גינות גג. כן התמחות שכזו אצל בעל מקצוע מתאים, חשובה לניצול אפקטיבי של הגג שלנו, הבנה והכרה בכיווני הרוח והשמש לצד שתילה מתאימה לעונות העונה ועד להוספה של מערכת השקייה חכמה. מלבד זאת בבחירה של איש מקצוע לעיצוב גינת הגג שלנו, מומלץ גם לבדוק תיק עבודות, לקבל חוות דעת מלקוחות קודמים וכמובן להכיר את כמות הוותק והניסיון. פרמטרים אלו חשובים במיוחד, ולצד חיבור אישי יהפכו את גינת הגג שלנו למושלמת.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה